گزیده ای از بیانات امام خامنه ای (س) در یادمان شهدای شرق کارون در جمع کاروانهای راهیان نور


امام خامنه ای (س) در یادمان شهدای شرق کارون در جمع کاروانهای راهیان نور ، مقام معظم رهبری

هر جامعه‌اى عزّتش، قدرتش، آبرو و هویّتش بستگى دارد به مجاهدت. با تنبلى و تن‌آسایى، هیچ ملّتى نمیتواند مقام شایسته‌اى را در میان ملّتهاى عالم پیدا کند.

در رأس همه‌ى این تلاشها، آمادگى براى جان‌فشانى است که یک ملّت را در میان ملّتها سرافراز میکند.

دفاع مقدّس ما، داستان ایستادگى ملّت ایران و ایستادگى جوانان ما در مقابل خباثتها و دشمنى‌هاى کفر و استکبار جهانى است.

در دفاع مقدس خداى متعال دست قدرت خود را نشان داد و دهان دشمنان جمهورى اسلامى را با مشت پولادین سنّت الهى خُرد کرد و بینى آنها را به خاک مالید.

نظام اسلامى، چون متّکى به ایمانهاى مردم است، در مقابل همه‌ى قدرتهاى مادّى جهان، هم میتواند از خود دفاع کند، هم میتواند طرف مقابل را وادار به اعتراف به عجز کند.

شکست یک ملّت آن‌وقتى اتّفاق مى‌افتد که معتقد بشود که نمیتواند کارى انجام بدهد؛ این اوّلِ شکست هر ملّتى است.

نگذارید یاد دوران دفاع مقدّس از یادها برود. آمدن به این مناطق جنگى بسیار کار پسندیده، درست و عاقلانه‌اى است که ملّت ایران میکند.

در هر کدام از این مناطق، قضایایى اتّفاق افتاده است که یکى از این قضایا در میان هر کشورى اتّفاق بیفتد، کافى است براى اینکه در تاریخ، آن ملّت را سر بلند کند.

بعضى میخواهند آن دوران را، آن آدمها را تخطئه کنند براى اینکه میدانند که هر ذرّه‌اى و هر نقطه‌اى از این حوادث، براى ملّت ایران فراموش نشدنى است و تأثیرات بزرگِ سازنده‌اى دارد.

این حرکت راهیان‌نور را مغتنم بشمرید؛ از شما برادران و خواهران عزیزى که از راه‌هاى دور به این نقطه آمدید تقدیر و تشکّر میکنم. 

امیدوارم ان‌شاءالله همه‌ى شما مأجور باشید و با دست پُر و همراه با تجربه‌آموزى و بصیرت و همراه با انوار معنوى الهى ان‌شاءالله از این منطقه جدا بشوید.

مطالب پیشنهادی :

ارسال نظر


2 + = 8